SOCIALDEMOKRATERNA I KALMAR LÄN SÖKER VALOMBUDSMAN

Vi söker dig som vill jobba som valombudsman hos oss socialdemokrater i Kalmar län!

Tjänsten är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse och till och med den 30 september 2022 med placering på Socialdemokraternas kansli i Kalmar.

Vi söker dig som snabbt och enkelt hanterar sociala medier och kan bygga upp kampanjer. Du behöver känna dig bekväm med att kunna arbeta självständigt med foto, budskap och layout. Ditt jobb kommer bestå i att stötta regionen och arbetarekommunerna i deras utåtriktade kommunikation. Du kommer även att spela en viktig roll i vår samtalskampanj och vårt utåtriktade arbete i form av dörrknackning och andra valaktiviteter. Under valrörelsen har vi många större events och statsrådsbesök där du förväntas ta aktiv del.

Den vi söker ska också ha god kunskap om partiets politik, organisation och interna arbete. Du ska ha förmåga att samarbeta med och entusiasmera andra. Du delar givetvis Socialdemokraternas idéer och värderingar.

Resor i hela länet förekommer och B-körkort är ett krav.

Du hanterar de vanligaste Adobeprogrammen med van hand.

Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Fremia och Handelsanställdas förbund (Folkrörelseavtalet).

Heltid, målstyrd arbetstid.

Frågor om tjänsten besvaras av Förste ombudsman Gunilla Johansson

Facklig kontaktperson: Annika Högberg, annika.hogberg@socialdemokraterna.se

Ansökan med e-post: gunilla.johansson@socialdemokraterna.se
Skicka ansökan och CV senast den 12 september 2021.