Socialdemokraterna i Kalmar län har hållit distriktskongress i Västervik

Socialdemokraterna i Kalmar län höll under helgen distriktskongress på Lysingsbadet i Västervik. 150 ombud från hela länet samlades under lördagen för att bland annat besluta om verksamheten för 2017.

Under kongressen behandlades tio motioner. Tage Erlanders hedersmedalj delades ut till Bo Bergman, Hultsfred och Torgny Nilsson, Oskarshamn för långt och förtjänstfullt arbete inom olika uppdrag för Socialdemokraterna i Kalmar län. Kongressen gästades också av partisekreterare Lena Rådström Baastad som talade om vikten av trygghet och sammanhållning i hela landet och om ett mer rättvist Sverige där klyftorna minskar. Distriktskongressen antog också uttalandet – Kalmar län en bra plats att leva och bo i.Open this document with ReadSpeaker docReader

Bo Bergman, Hultsfred och Torgny Nilsson, Oskarshamn

Nya ledamöter i distriktsstyrelsen är Marie- Helen Ståhl, Borgholm, Nermina Mizinovic, Hultsfred, Per-Olof Johansson, Färjestaden och Emöke Bokor, Söderåkra. Nya ersättare är Annika Karlsson, Emmaboda och Daniel Nestor, Vimmerby.

Yvonne Hagberg, Oskarshamn valdes till sammankallande för valberedningen inför de kommande valet.

/Socialdemokraterna i Kalmar län

Pressinformation: