Nu höjer vi pensionerna

• 2018 gick vi till val på att höja pensionerna, nu ser vi till att det blir verklighet. Det handlar om anständighet och rättvisa. De som varit med och byggt upp det välstånd som finns idag ska också kunna njuta av sin pension, säger företrädare för Seniorutskottet Socialdemokraterna i Kalmar län.
  • Detta är en bra början. Framöver ska pensionsgruppen fortsätta föra diskussioner om långsiktiga höjningar av pensionerna, säger Anders Henriksson, ordförande Socialdemokraterna i Kalmar län.

Välkomna att träffa Socialdemokraterna i Kalmars läns seniorutskott idag.

TID: 11.30

PLATS: Arbetarrörelsens hus, Jenny Nyströms gränd 2, Kalmar

FAKTA PENSIONSUPPGÖRELSEN:

Pensionsgruppens överenskommelse innebär att de med lägst inkomstpensioner får höjd pension från 2021.

Höjningen berör personer som har mellan 9 000 och 17 000 kronor i månaden i allmän pension. Som mest blir det en höjning med 600 kronor i månaden för vissa grupper.

Pensionsgruppen består av de partier som nu står bakom det svenska pensionssystemet. Bakom överenskommelsen står: Socialdemokraterna, Moderaterna, Centerpartiet, Kristdemokraterna, Liberalerna och Miljöpartiet.

KONTAKT: Gunilla Johansson, försteombudsman Socialdemokraterna i Kalmar län, 070-491 10 03